Internest

Nie ma, że się nie da!

opublikowane 05.03.2015

Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, to potęga. Chcesz wiedzieć jak działa? Czym różni się od tradycyjnych metod pozyskiwania środków finansowych? Jak się do niej przygotować i jak nią zarządzić?

Dlaczego ludzie wpłacają?

Najczęściej pobudki są czysto altruistyczne. Ludzie widzą co chcesz zrobić i na co potrzebujesz pieniędzy. Budzisz ich sympatię, chcą, żeby Ci się udało, chcą widzieć efekty Twojego projektu wdrożone w życie. Z punktu widzenia biznesu, to swego rodzaju handel – ktoś wspiera Cię finansowo, a Ty w zamian, oferujesz mu tzw. świadczenie wzajemne o określonej wartości. Wspierając Cię finansowo, wplacający mogą się czuć niejako współtwórcami Twojego dzieła sztuki czy wynalazku. Ponadto, często zyskują oni dodatkową inspirację do własnych kreatywnych działań.

 

Jaka jest przewaga crowdfundingu nad tradycyjnymi metodami pozyskiwania środków finansowych?

Poza klasyczną funkcją finansowania projektu, crowdfunding jest również silnym narzędziem promocyjnym. Fakt, że Twój produkt budzi na tyle duże zainteresowanie, że społeczność decyduje się na jego wsparcie, świadczy o dużych szansach na jego sukces. Budując grupę docelową wśród wspierających Cie na Internest, wiesz do kogo kierować swoją ofertę po zrealizowaniu projektu. Poza tym, nikt nie zabiera Ci nawet małej części praw, udziałów do Twojego pomysłu – w całości pozostaje on wyłącznie Twój.

 

Jak określić cel finansowy?

Twój cel finansowy to minimalna kwota jaką musisz pozyskać, aby móc zrealizować swój projekt. Przed wyznaczeniem go warto przygotować wiarygodny kosztorys. Jego elementy możesz umieścić wśród kamieni milowych - użytkownicy będą bardziej zmotywowani by wpłacać Ci pieniądze, kiedy będą widzieć jakie etapy projektu będziesz w stanie dzięki temu zrealizować. Pamiętaj, że Twoje kamienie milowe nie muszą kończyć się na kwocie, którą pierwotnie chcesz pozyskać. Pokaż, że jesteś przygotowany na sukces i masz plan w co i jak inwestować, jeśli uda Ci się osiągnąć np. 150, 200, 500% Twojego celu finansowego. Po przekroczeniu swojego celu masz dużą szanse na zebranie jeszcze więcej – ludzie uwielbiają wspierać pomysły skazane na sukces.

 

Kto tworzy i decyduje o nagrodach dla wspierających projekty?

To Ty ustalasz, jaką nagrodę (tzw. świadczenie wzajemne) chcesz przekazać wspierającym w ramach podziękowania za udzielone wsparcie. Rodzaje świadczeń powinny być uzależnione od wysokości wsparcia i dostępności danej nagrody. Przy każdym z nich musisz określić kiedy dane świadczenie będzie dostarczone oraz czy jego ilość jest w jakiś sposób limitowana.

 

Jakie opcje zbiórki funduszy mogę wybrać i ile to kosztuje?

Internest oferuje dwa modele pozyskiwania finansowania: zobowiązanie się do realizacji pomysłu niezależnie od wysokości zebranej kwoty – wówczas prowizja Internest wynosi 9% albo tylko pod warunkiem zebrania określonej  wcześniej sumy – prowizja Internest kształtuje się  na poziomie 5%.

 

Jeśli projekt zostanie pomyślnie sfinansowany, kiedy i w jaki sposób otrzymam pieniądze?

Przed opublikowaniem projektu, musisz dokonać weryfikacji numeru konta bankowego. Skontaktuj się w tym celu z nami osobiście. Po zbiórce zakończonej sukcesem, zebrana kwota pomniejszona o prowizję Internest w wysokości zależnej od wybranej ścieżki finansowania projektu będzie przekazana na konto właściciela zbiórki. Przelew zostanie wykonany do 14 dni po zakończeniu zbiórki.

 

Dlaczego liczba osób, które wpłaciły pieniądze na mój projekt, nie zgadza się z liczbą osób, które mają otrzymać nagrody?

Nie każdy wpłacający musi wybrać nagrodę, można też udzielać wsparcia bez dokonywania takiego wyboru.

 

 

Tagi

  • FAQ
  • jak to działa
  • internest
  • finansowanie społecznościowe
  • crowdfunding
  • pomoc
  • start
  • finansowanie przez tłum

O autorze

Internest to zasilana sztuczną inteligencją platforma, redefiniująca sposób w jaki rodzą i rozwijają się startupy. Wykorzystując crowdsourcing, umożliwia identyfikację i angażowanie grupy docelowej we współtworzenie i finansowanie projektów biznesowych o największym potencjale.

Podobne publikacje

więcej ()>

Najnowsze komentarze (1)

content-trigger